07.05.2022
238
ЎЗБЕКИСТОН ВА ЯПОНИЯ МАДАНИЙ АЛОҚАЛАРИНИНГ ДОЛЗАРБ МАСАЛАЛАРИ: ТИЛ, АДАБИЁТ, ТАРЖИМА ВА ЖАМИЯТДАГИ ЖАРАЁНЛАР
ЯПОНШУНОСЛАР ХАЛҚАРО ФОРУМИ илмий-амалий анжуман материаллари
Статьи журнала
ЎЗБЕКИСТОН ВА ЯПОНИЯ ЎЗАРО ҲАМКОРЛИК АЛОҚАЛАРИ РИВОЖЛАНИШИНИНГ ЯНГИ ТЕНДЕНЦИЯЛАРИ
НАЦИОНАЛЬНАЯ СПЕЦИФИКА КОММУНИКАЦИИ ЯПОНСКОГО МЕНТАЛИТЕТА
ХИТОЙДА УЗОҚ УМР КЎРИШ РАМЗЛАРИ
SOCIAL SECURITY POLICY AGAINST POVERTY AMONG ONE-PARENT FAMILIES: TREND AND ISSUES IN JAPAN
童謡・童話の中の擬音語・擬態語の使用分析 Analysis of the use of onomatopoeia and mimetic words in children's songs and fairy tales
COMPARISON OF INDIAN AND JAPANESE CHARACTERISTICS OF THINKING AND BEHAVIOR
FEMALE MEMBERS OF THE ROYAL FAMILY IN MODERN MOROCCO: PRIVATE OR PUBLIC ROYALS?
LIAO ZHAI ZHIYI ASARINI YAPON TILIGA QILINGAN TARJIMALARI XUSUSIDA
ツイッターハッシュタグを利用した抗議運動の広がりに関する研究 ―2021年3月の入管法改正案抗議キャンペーンを事例に― POLITICAL PROTEST USING TWITTER HASHTAGS: A CASE STUDY OF THE MARCH 2021 PROTEST CAMPAIGN AGAINST A PROPOSED AMENDMENT TO THE IMMIGRATION ACT
ウズベキスタン共和国の恐竜化石 DINOSAUR FOSSILS OF THE REPUBLIC OF UZBEKISTAN
コロナ下の留学生とそのレジリエンス:日本の事例研究 INTERNATIONAL STUDENTS AND THEIR RESILIENCE DURING THE COVID-19 PANDEMIC A CASE STUDY OF JAPAN
MODERNIZATION OF WRITING ON THE PERIPHERY OF THE SINITIC CULTURAL CIRCLE
СЮЖЕТ О ВОЗВРАЩЕНИИ МУЖА – К ВОПРОСУ О ПРОИСХОЖДЕНИИ «ЯПОНСКОГО АЛПАМЫША»
БУДДИЙСКИЕ КОНЦЕПЦИИ В «ПОВЕСТИ О ГЕНДЗИ»
O‘ZBEKLAR VA YAPONLARDA YOZUV SAN’ATI
YAPON TILIDAN O‘ZBEK TILIGA BILVOSITA TARJIMANING AYRIM MUAMMOLARI
ИЕРОГЛИФ就 И ЕГО НАРЕЧИЙНЫЕ ЗНАЧЕНИЯ
ТАРЖИМА МАТНИДА ДИНИЙ СЎЗЛАР ТРАНСФЕРИ МАСАЛАСИ
ХИТОЙ ВА ЯПОН АДИБИ 苏曼殊СУ МАН-ШУ
O‘ZBEKISTON VA YAPONIYA O‘RTASIDAGI DIPLOMATIK MUNOSABATLAR SHAKLLANISHI VA RIVOJLANISH XUSUSIYATLARI
КАДРОВАЯ СИСТЕМА ДРЕВНЕГО КИТАЯ
ЛИНГВОКУЛЬТУРЕМЫ «ГИРИ» И «АНДИША» (НА МАТЕРИАЛЕ ЯПОНСКОГО И УЗБЕКСКОГО ЯЗЫКОВ)
在日ウズベキスタン人留学生支援におけるメンタリングの意義 -留学生のキャリア形成プロセスに注目して- SIGNIFICANCE OF MENTORING IN SUPPORTING UZBEK INTERNATIONAL STUDENTS IN JAPAN FOCUSING ON THE CAREER DEVELOPMENT PROCESS OF INTERNATIONAL STUDENTS
日本の鉄道技術の発展とウズベキスタンにおける鉄道支援 DEVELOPMENT OF JAPANESE RAILWAY TECHNOLOGY AND SUPPORT FOR RAILWAY CONSTRUCTION IN UZBEKISTAN
ドイツにおけるロシア語話者とロシア語継承に関する研究 ―移民第二世代のロシア語学習状況を中心に― A STUDY OF RUSSIAN SPEAKERS AND RUSSIAN AS A HERITAGE LANGUAGE IN GERMANY: THE RUSSIAN LEARNING SITUATION OF SECOND-GENERATION MIGRANTS
EMOTSIONAL BO‘YOQDORLIKKA EGA GAPLARNING TUZILISHI (KOREYS VA YAPON TILLARI MISOLIDA )
РАЗВИТИЕ ИНОЯЗЫЧНОЙ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ КОМПЕТЕНЦИИ СТУДЕНТОВ-ФИЛОЛОГОВ ПРИ ОБУЧЕНИИ КИТАЙСКОМУ ЯЗЫКУ: РЕЗУЛЬТАТЫ ОПЫТНО-ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯ
РАЗВИТИЕ ЯПОНСКОЙ ДЕТСКОЙ ЛИТЕРАТУРЫ В ХХ ВЕКЕ
ゴンザのロシア資料に現れる複数を表す接辞 ―異なる言語間における過剰翻訳― PLURAL AFFIXES IN GONZA'S RUSSIAN MANUSCRIPTS: OVER-TRANSLATION BETWEEN DIFFERENT LANGUAGES
ЯПОН ТИЛИДАГИ ҚАРИНДОШ-УРУҒЧИЛИККА ОИД БИРЛИКЛАРНИНГ НОМИНАТИВ ВА СЕМАНТИК МАЙДОНИ
ЯПОН ВА ҚУВАЙТ АДИБАЛАРИ ХИКОЯЛАРИДА АЁЛ ОБРАЗИ
ANALYSIS OF THE STUDY OF THE PHENOMENON OF “INTERCULTURAL COMMUNICATION”
「テイル」の習得に与える母語の影響について ON THE INFLUENCE OF MOTHER TONGUE ON THE ACQUISITION OF "TAIL"
初級クラスでの神経言語学的なアプローチの導入の試み AN ATTEMPT TO INTRODUCE THE NEUROLINGUISTIC APPROACH IN THE BEGINNER CLASS
生涯学習プラットフォームとしての生涯学習情報システム ―文化創造の観点から― A STUDY OF LIFELONG LEARNING INFORMATION SYSTEM AS LIFELONG LEARNING PLATFORM:FROM THE PERSPECTIVE OF CREATING CULTURE
THE TRANSLATIONS AND MEANINGS OF METAPHORS THAT USED IN “HOJOKI”
IXARA SAYKAKU ASARLARIDA SHAHAR HAYOTI TALQINI
ЗАМОНАВИЙ ШАРҚ ХАЛҚЛАРИ АДАБИЁТИДА ЯНГИЛАНИШЛАР ТАМОЙИЛИ (япон, араб, ўзбек адабиёти мисолида)
映画史における日本と中央アジアの関係 Relations between Japan and Central Asia in Film History