21.11.2022
371
中乌语动宾语序对比分析 A COMPARATIVE ANALYSIS OF VERB-OBJECT WORD ORDER IN CHINESE AND UZBEK

Muallif: Qurolova, Sayyora Turg‘un qizi

Annotatsiya: Har bir xalqaro talaba uchun xitoy tilining grammatik qonunlarini o'zlashtirish qiyin. O‘zbek o‘quvchilarining ona tili va xitoy tili turli til turlariga mansub bo‘lib, ular xitoy tilidagi fe’llarni o‘rganishda ko‘pincha qiyinchiliklarga duch kelishadi. Ushbu maqolada o‘zbek o‘quvchilarining xitoy tilidagi fe’l-verbal tartibining turlari va sabablari umumlashtiriladi. Avvalgi tadqiqot maqolalarining qisqacha mazmuni shuni ko‘rsatdiki, o‘zbek o‘quvchilari xitoy tilidagi to‘qqizta jumlada, jumladan, umumiy bog‘lovchi so‘zlar, “bo‘lish” jumlalari va “qo‘yish” jumlalarida fe’l-verbal tarafkashlik darajasi yuqoriroq. HSK 4, 5 va daraja. Turli darajadagi jumlalarga ega bo'lgan 6 o'quvchi turli vaziyatlarga ega. Xatolarning asosiy sabablari - ona tilining salbiy o'tkazilishi, o'rganilayotgan til bilimining salbiy o'tkazilishi, o'quv materiallarining sabablari va o'qituvchining etarli darajada tushuntirishi.

Kalit so'zlar: Asosiy so'z tartibini taqqoslash; umumiy akrobatik so'zlar; "Bo'lish" va "qo'yish" jumlalari; jumla

Jurnaldagi sahifalar: 256 - 259

Yuklab olish