Muallif: Dadayev, Esenmyrat
Annotatsiya: Ushbu tadqiqot yapon va turkman tillari o'rtasidagi so'rov xatti-harakatlaridagi madaniy farqlarni o'rganib, yapon tilini o'rganayotgan turkmanlar duch keladigan muammolarga e'tibor qaratadi. Muloqotda so'rovlar muhim bo'lib, ular munosabatlarga, yoshga va so'rovning yukiga qarab o'zgaradi. Oldingi tadqiqotlar yapon tilidagi so'rov iboralarini o'rgangan bo'lsa-da, ona yapon tilida so'zlashuvchilar va turli tildagi o'quvchilar o'rtasidagi farqlarni batafsil tahlil qilish yo'q. Tadqiqot Turkmanistonda yapon tili taʼlimining jadal oʻsishini taʼkidlaydi, oʻquvchilar soni 2015-yilda 50 dan 2023-yilda taxminan 13 000 ga koʻpaygan. Bu oʻsish soʻrov ifodalarida madaniy farqlarni hisobga oladigan samarali oʻqitish usullarini talab qiladi. Tadqiqot so'rovlardagi nutq elementlarining chastotasi va tartibidagi farqlarni aniqlash, bu farqlarga ta'sir qiluvchi madaniy fonni tushunish va yapon tilini o'rganuvchi turkmanlarning tillararo xususiyatlarini tahlil qilishga qaratilgan. Erkin javob anketasi yordamida tadqiqot salomlashish, unvonlar va kechirim so'rash kabi elementlardan foydalanishda sezilarli farqlarni topadi. Yapon tilida so‘zlashuvchilar tinglovchidan kechirim so‘rash va e’tiborli bo‘lishga urg‘u beradi, turkman tilida so‘zlashuvchilar esa hurmat ko‘rsatish uchun salomlashish va unvonlardan foydalanadilar. Tadqiqot yapon tilidagi o'qitish so'rovlarini yaxshilash uchun aniq ta'lim, qiyosiy o'rganish, kashfiyotli o'rganish va ma'noga yo'naltirilgan yondashuvlarni birlashtirishni taklif qiladi.
Kalit so'zlar: Xulq-atvorni talab qilish, madaniy farqlar, Yapon tili ta'limi, Turkman tilini o'rganuvchilar, pragmatik tahlil
Jurnaldagi sahifalar: 53 - 57