01.07.2023
265
CHINESE-ISH WORLD IN JAPANESE CONTEMPORARY EPIC FANTASIES FOR GIRLS

Muallif: Hiraishi, Noriko

Annotatsiya: Ushbu maqola Xitoy (yoki xitoy-ish) madaniyatiga nisbatan zamonaviy yaponcha mashhur matnlarning tasavvurini o'rganishga qaratilgan bo'lib, yuqori fantaziyalarga e'tibor qaratadi. Yuqori fantaziyalarda epos uchun bu tasavvurni o'zlashtirgan holda, u Xitoy qiyofasi bilan bog'liq ushbu janrdagi tarix va hikoya tushunchalarini qayta ko'rib chiqadi, gender nuqtai nazarini qabul qiladi. Epik adabiyot "buyuk qissa" bilan bog'liq bo'lgan va Baxtinning afsuniga duchor bo'lgan tipik namunadir: "biz dostonni nafaqat o'z rivojlanishini uzoq vaqt yakunlagan, balki allaqachon eskirgan janr sifatida ham uchratamiz (Baxtin). 1981: 3). Gender nuqtai nazaridan epik adabiyot odatda Gomerning “Iliadasi”dan Miltonning “Yoʻqotilgan jannat”igacha boʻlgan erkaklarga xos janr hisoblanadi, Bernard Shvaytser taʼkidlaganidek: “Epos mavzusi va shakli jihatidan eng eksklyuziv gender kodli boʻlishi mumkin. barcha adabiy janrlar (Schweizer 2006: 1). Yaponiya ham bundan mustasno emas edi; Qahramonlik ertaklari va urush yilnomalari, masalan, "Heike ertaklari" aniq erkak adabiyoti deb atalgan, kundalik shakli esa ayollik deb hisoblangan. Hozirgi yapon adabiy janrlariga kelsak, dostonga bo‘lgan ishtiyoq hamon saqlanib qolmoqda va gender tarafkashlik ularga ham ta’sir qilgandek; o'g'il bolalar uchun komikslar va animatsiya uchun ajoyib doston (masalan, "Uchū Senkan Yamato" (Yulduzli Blazers: Iskandar uchun qidiruv) va 1970-80-yillardagi Gundam seriyasi) va qizlar uchun sevgi va do'stlik (1970-yillardagi "Candy Candy" dan Kimi nigacha. Todoke (Mendan Senga) 2000-yillarda). Boshqa tomondan, bu janrlar qizlarda dostonga, ayniqsa xitoycha tasavvurga ega dostonlarga bo'lgan ishtiyoqni uyg'otayotgani ham qiziq. Ushbu maqola, shuningdek, qizlarning buyuk tarixga intilishi va xitoy (va ba'zan Sharqiy Osiyo) ekzotizmi bilan bog'liq bo'lgan asarlarning xususiyatlarini aniqlaydi.

Kalit so'zlar: Yapon epik fantaziyasi, buyuk hikoya, Xitoy madaniyati, jinsi.

Jurnaldagi sahifalar: 98 - 103

Yuklab olish