Muallif: Имашова, Айсулу Абдыкуловна; Касымов, Сыймык Кубанычбекович; Бекбоев, Аскар Абдыкадырович
Annotatsiya: Raqamli texnologiyalar jadal rivojlanayotgan bir paytda, sun’iy intellekt (SI) nafaqat texnologik vosita, balki zamonaviy taʼlim tizimlari uchun metodologik chaqiriq sifatida ham maydonga chiqmoqda. Ushbu maqolada SIʼning taʼlimning raqamli transformatsiyasidagi roli ko‘rib chiqiladi, xususan, uning “raqamli murabbiy” sifatidagi funksiyasiga e’tibor qaratiladi. Maqolada SI yordamida shaxsiylashtirilgan ta’limni qo‘llab-quvvatlash, pedagogik jarayonlarni avtomatlashtirish, shuningdek, o‘quv faoliyatini tahlil qilish va prognozlash imkoniyatlari yoritiladi. Shu bilan birga, ta’limning shaxsiy xususiyatini yo‘qotish, pedagogikaning gumanistik asoslarining yemirilishi va inson bilan inson o‘rtasidagi muloqotning algoritmlar bilan almashtirilishi xavflari haqida tanqidiy savollar ko‘tariladi. Maqolada SI vositasi haqida yaxlit yondashuv taklif qilinadi — uning salohiyati faqatgina axloqiy asoslangan va metodologik jihatdan puxta integratsiya orqali to‘liq namoyon bo‘lishi mumkin. Muallif ta’limni shaxsni shakllantiruvchi jarayon sifatida ko‘rgan holda, texnologik samaradorlik va ta’lim qadriyatlari o‘rtasidagi muvozanatni saqlash zarurligini ta’kidlaydi.
Kalit so'zlar: ta’limda sun’iy intellekt; raqamli murabbiy; raqamli transformatsiya; shaxsiylashtirilgan o‘qitish; pedagogik etika; gumanitar texnologiyalar; XXI asr pedagogikasi; kelajak ta’limi; ta’lim texnologiyalari; o‘qitishning algoritmlashtirilishi; inson markazidagi ta’lim.
Jurnaldagi sahifalar: 564 - 579