20.11.2022
446
INTRODUCTION TO GLOBAL SKILLS 21ST CENTURY SKILLS TO GLOBAL SKILLS

Muallif: Inagamova, Zilola Rustamovna

Annotatsiya: Sharqshunoslik universiteti zamonaviy o‘qitish uslublarini targ‘ib qilish bo‘yicha chora-tadbirlar ko‘rmoqda va ularga erishish uchun turli usullardan foydalanmoqda. Ulardan biri global ko'nikmalarni o'rganish muhitini yaratishdir 21-asr ko'nikmalaridan global ko'nikmalarga 20-asr oxiriga kelib, ta'lim tizimi XXI asr ehtiyojlarini qondira olmaydi, chunki o'quvchilarni ko'nikmalarga ega tayyorlash. umrbod ish uchun tezda keraksiz bo'lib qoldi. Vaqt o'tishi bilan ko'proq odamlar qayta malaka oshirishga yoki malaka oshirishga majbur bo'lishdi, shuning uchun jamiyatlarimizda chidamlilik va moslashishni rivojlantirish muhimroq edi. Turli hukumatlar, ilmiy tashkilotlar va korporativ tashkilotlar XXI asr ish joyida qanday malakalar to‘plamiga ehtiyoj borligini va shuning uchun bu ehtiyojlarni qondirish uchun ta’lim tizimida nimani o‘rgatish kerakligini taxmin qilish va bashorat qilish uchun birlashdilar. 21-asr mahorati g‘oyasi shunday boshlangan. Talabalarga maktabni tugatgunga qadar kerak bo'ladigan ko'nikmalarni oldindan aytib berishga harakat qilishning o'zi etarli emas; Aksincha, biz ularni maktabdan tashqarida umrbod o'rganuvchilarga aylantirishimiz kerak. Oxford University Press tomonidan birlashtirilgan ta'lim sohasidagi yetakchi tadqiqotchilar va amaliyotchilar guruhi XXI asrda til o'rganishni shakllantirish uchun zarur bo'lgan asosiy masalalar bo'yicha maslahat berdi. Ular ta'kidlagan Global ko'nikmalar o'quvchilarni nafaqat akademik va kasbiy, balki shaxsan ham umrbod muvaffaqiyatga tayyorlaydi. Global Skills 21-asrning 4 Cs ko'nikmalarini o'z ichiga oladi, lekin boshqa asosiy ko'nikma va malakalarni ham aniqlaydi. Global Skills to‘g‘ridan-to‘g‘ri til sinfiga taalluqli bo‘lib, til darsi kontekstida ham talabalar, ham o‘qituvchilar tomonidan ishlab chiqilishi va o‘rganilishi mumkin.

Kalit so'zlar: Global ko'nikmalar, beshta mahorat klasteri: muloqot, hamkorlik, ijodkorlik va tanqidiy fikrlash, madaniyatlararo kompetentsiya fuqarolik, hissiy o'zini o'zi boshqarish va farovonlik, raqamli savodxonlik.

Jurnaldagi sahifalar: 99 - 102

Yuklab olish