Muallif: Sabitov, Shukur
Annotatsiya: Asr oxirida Yevropa va Osiyo o‘rtasidagi savdo tez sur’atlar bilan rivojlana boshladi, bu esa qit’aning bir qismidan boshqasiga tovarlarni tezroq va arzonroq yetkazib berish uchun yangi logistika va infratuzilma yo‘nalishlarini talab qildi. “Bir kamar – bir yoʻl” Xitoyning eng global iqtisodiy loyihasidir: mamlakat ushbu loyihani faol ilgari surmoqda, bu uning tashqi siyosatidagi asosiy ustuvor yoʻnalishdir. “Bir kamar, bir yo‘l” loyihasi barcha davlatlar, xalqaro va mintaqaviy tashkilotlar uchun ochiq bo‘lib, Xitoyning manfaatdor davlatlar bilan iqtisodiy hamkorligi uchun zamin yaratadi. “Ipak yo‘li iqtisodiy kamari”ning asosiy yo‘nalishlari quyidagilardan o‘tishi taxmin qilinmoqda: - Xitoydan Markaziy Osiyo, Rossiya orqali Yevropaga (Boltiq dengizigacha); - Xitoydan Oʻrta Osiyo va Gʻarbiy Osiyo orqali Fors koʻrfazi va Oʻrta er dengizigacha; - Xitoydan Janubi-Sharqiy Osiyo, Janubiy Osiyo, Hind okeanigacha. - Xitoy dengiz portlaridan Janubiy Xitoy dengizi orqali Hind okeani va undan keyin Yevropaga; Maqolaning maqsadi - Yangi Ipak yo'li va zamonaviy transport Ipak yo'lining iqtisodiy kamarini yaratish sabablari, yo'nalishlari, yo'nalishlari, kamchiliklarini ko'rib chiqish.; boshqa davlatlar uchun bu loyihada ishtirok etish qanchalik foydali ekanini tahlil qiling. Maqolaning natijasi - XXRning harakat mexanizmlarining tavsifi va umuman loyihaning hayotiyligini aniqlash. Kalit so'zlar: Xitoy, Markaziy Osiyo, Bir belbog', bir yo'l, loyiha, tashabbus, Ipak yo'li, transport, jahon iqtisodiyoti.
Kalit so'zlar: Xitoy, Markaziy Osiyo, Bir belbog', bir yo'l, loyiha, tashabbus, Ipak yo'li, transport, jahon iqtisodiyoti.
Jurnaldagi sahifalar: 532 - 535