28.06.2025
20
أثر التعلم القائم على الدراما ودوره في اكتساب مهارات اللغة العربية للناطقين بغيرها THE IMPACT OF DRAMA-BASED LEARNING AND ITS ROLE IN ACQUIRING ARABIC LANGUAGE SKILLS FOR NON-NATIVE SPEAKERS

Muallif: نبيلة نبيل طوخي قنديل

Annotatsiya: Maqolada dramaga asoslangan ta'limning ta'siri va uning ona tili bo'lmaganlar uchun arab tilini o'rganishdagi roli ko'rib chiqiladi. Tadqiqotchilar o‘qitishning innovatsion usullarini qo‘llashga tobora ko‘proq e’tibor qaratmoqda, dramaga asoslangan ta’lim tinglash, gapirish, o‘qish va yozish kabi til ko‘nikmalarini oshirishga hissa qo‘shadigan eng mashhur yondashuvlardan biri hisoblanadi. Bu usul teatrlashtirilgan va interfaol tadbirlardan foydalanishga tayanadi, bu esa o'quvchilarga real hayotiy kontekstda til bilan shug'ullanish imkonini beradi va shu bilan o'rganishni amaliy va qiziqarli qiladi. Maqolada dramaga asoslangan ta'lim asoslari ko'rib chiqilib, u talabalar o'rtasida tanqidiy va ijodiy fikrlashni rag'batlantiradigan va guruh faoliyati orqali ularning ijtimoiy ko'nikmalarini rivojlantirishga yordam beradigan interfaol ta'lim vositasi sifatida ta'kidlanadi. Shuningdek, u dinamik ta'lim muhitida o'qituvchi va o'quvchining o'zaro ta'sirining ahamiyatini ko'rib chiqadi va bu yondashuvning nutq va tinglash qobiliyatlarini yaxshilashga ijobiy ta'sirini ta'kidlaydi. Maqolada arab tilini o'rganish ona tili bo'lmaganlar uchun grammatikaning murakkabligi, qiyin lug'at va noyob yozish tizimi kabi qiyinchiliklar tug'dirishi tushuntiriladi. Bu erda drama til o'rganish uchun motivator sifatida muhim ahamiyatga ega, chunki dramatik o'zaro ta'sir kundalik vaziyatlarni taqlid qilish va matnlar bilan shug'ullanish orqali ushbu qiyinchiliklarni engishga yordam beradi. Maqolada, shuningdek, ushbu yondashuvni sinflarda amaliy qo'llash muhimligiga e'tibor qaratiladi va arab tilini o'rganishda dramatik faoliyatdan foydalangan talabalarning mahoratini sezilarli darajada yaxshilaganligini ko'rsatgan oldingi tadqiqotlarga ishora qiladi. Xulosa qilib aytganda, maqola o'quvchilarni rag'batlantirish va ta'limda yaxshi natijalarga erishish uchun dramaga asoslangan ta'limni arab tilini o'qitish dasturlariga integratsiya qilish muhimligiga urg'u beradi.

Kalit so'zlar: Dramaga asoslangan o'rganish, arab tili ko'nikmalarini egallash, ona tili bo'lmagan

Jurnaldagi sahifalar: 184 - 189

Yuklab olish