Muallif: Tillayeva, Nilufar
Annotatsiya: Tadqiqot maqolasida til o'qitishda, xususan, EAP/EGP kurslarida amalga oshirish ehtiyojlarini tahlil qilish va kerakli natijalarga erishish uchun tegishli o'quv dasturini ishlab chiqish haqida ma'lumot tasvirlangan. Rejalashtirilgan ehtiyojlar tahlili asosan o'quvchilarning ehtiyojlarini aniqlashga qaratilgan bo'lib, maqsadli talabalar uchun tegishli EAP kursini taklif qiladi. Ehtiyojlarni tahlil qilish turlari va ehtiyojlarni tahlil qilishning ta'siri ushbu tadqiqotda muhokama qilinadi. Taba (1962) ta'kidlaganidek, ESP/EAP kursini kontseptsiyalashning ko'plab usullari mavjud: "O'quv dasturi jarayoni 7 bosqichni o'z ichiga oladi: ehtiyojlarni aniqlash, maqsadlarni shakllantirish, mazmunni tanlash va tartibga solish, o'rganish tajribasini tanlash va tashkil etish va baholashni aniqlash. Hyland (2006) tufayli Ehtiyojlarni ishonchli va asosli tahlil qilish (NA) uchta yo'l bilan olib borilishi mumkin: Triangulyatsiya orqali tadqiqot va manbalarga asoslangan ma'lumotlar to'plash; ma'lumotlar bazasi uzoq vaqt davomida kuzatish va ma'lumotlarni to'plash orqali to'plangan uzoq muddatli hamkorlik orqali; ishtirokchilar bilan muhokama qilish orqali Ishtirokchilarni tekshirish orqali. Bizning joriy NA bu barcha bosqichlarni qisman qamrab oladi. Bundan tashqari, tadqiqot ehtiyojlarni tahlil qilishning asosiy tarkibiy qismlarini, masalan, ehtiyojlarni tahlil qilish va uning o'quv dasturini ishlab chiqishga ta'sirini ta'kidlaydi.
Kalit so'zlar: Ehtiyoj tahlillari, maqsad, EAP, ESP, Triangulyatsiya, Uzoq muddatli hamkorlik, Ishtirokchilarni tekshirish
Jurnaldagi sahifalar: 69 - 75