Muallif: Ortikov, Uktamjon Xudoyberdi o‘g‘li
Annotatsiya: Korpus lingvistikasi (CL) o'qitish va o'rganish jarayonlarini yaxshilaydigan haqiqiy, haqiqiy til ma'lumotlariga kirishni ta'minlash orqali til o'qitish strategiyalarida inqilob qildi. Ushbu tizimli sharh ma'lumotlarga asoslangan o'rganish (DDL) orqali so'z boyligini, grammatik aniqlikni va pragmatik xabardorlikni yaxshilashda CLning samarali qo'llanilishini o'rganadi. Topilmalar AntConc, COCA va oʻquvchilar korpusi kabi vositalar oʻqituvchilar va oʻquvchilarga kontekstdagi leksik naqshlar, birikmalar va nutq xususiyatlarini oʻrganishga, chuqurroq lingvistik kompetentsiya va oʻquvchilar avtonomiyasini rivojlantirishga qanday imkon berishini taʼkidlaydi. Korpusga asoslangan ta'lim kommunikativ til o'rgatish (CLT) va konstruktivistik ta'lim nazariyalari bilan uyg'unlashgan holda, retsept bo'yicha darslik yondashuvlari va tabiiy tildan foydalanish o'rtasidagi tafovutni ko'paytiradi. Biroq, texnik murakkablik, o'qituvchilar malakasining etishmasligi va resurslardan foydalanishning cheklanganligi kabi muammolar saqlanib qolmoqda. Yechimlar kasbiy rivojlanish, foydalanuvchilar uchun qulay korpus vositalarini ishlab chiqish va korpus lingvistikasini sinflarga integratsiyalashuviga yordam berish uchun institutsional yordamni o'z ichiga oladi. Ushbu sharh CLga asoslangan o'qitish strategiyalarining uzoq muddatli ta'siri va ularning turli xil ta'lim kontekstlariga moslashishi bo'yicha keyingi tadqiqotlar zarurligini ta'kidlaydi.
Kalit so'zlar: Korpus lingvistikasi, ma'lumotlarga asoslangan o'rganish, kommunikativ tilni o'rgatish, so'z boyligini o'zlashtirish, grammatik aniqlik, pragmatik kompetentsiya, muvofiqlik vositalari, o'quvchilarning avtonomiyasi, haqiqiy kiritish.
Jurnaldagi sahifalar: 119 - 133