Muallif: Majidova, Gulrukh Kamaridinovna
Annotatsiya: Chet tillarini o'rganishda xatolarni tuzatish allaqachon o'quv jarayonining ikkinchi darajali jihatlaridan biri hisoblanadi. Ammo, aslida, ko'plab o'qituvchilar xatolar tahlili va u bilan bog'liq bo'lgan ba'zi nazariyalar haqida juda kam narsa bilishadi. Ular ko'pincha o'z o'quvchilarining xatolariga shunchalik salbiy munosabatda bo'lishadiki, ular hech qanday xatolarga toqat qila olmaydilar va ular aniqlanganda ularni tuzatishga tayyor. Shu sababli, ular yetarlicha mehnat qilib, xatolarni tuzatish uchun ko‘p vaqt va kuch sarflagandek tuyulsa-da, xatolarni tuzatishga qaratilgan harakatlari samarasiz bo‘lib, o‘quvchilar katta foyda keltirganiga ishonmaydilar. Boshqa tomondan, talabalar ko'pincha tushkunlikka tushishadi, chunki ular o'zlari va o'qituvchilari o'rtasida xatolar bilan qanday kurashish va ularni qanday tuzatish kerakligini tushunishda katta tafovut borligiga ishonishadi. Maqolada xatolar bilan qanday kurashish kerakligi haqida tushunchaga ega bo'lish zarurligi sababli, kontseptsiya bilan bog'liq bo'lgan nazariyaning rivojlanishi qisqacha ko'rib chiqiladi.
Kalit so'zlar: xatolarni tuzatish, qarama-qarshi tahlil, tillararo, til ichidagi, strukturaviy-xulq-atvor maktabi, transformatsion-generativ grammatika, xatolar tahlili.