04.02.2023
389
KASB-HUNAR TA’LIMIDA PSIXOLOGIYANI O‘QITISHDA INTERFAOL O‘QITISH USULLARI

Muallif: Karimov, Farxod Toshtemirovich

Annotatsiya: Maqolada kasb-hunar ta’limi psixologiyasini o‘rganishda interfaol o‘qitish usullaridan foydalanish imkoniyatlari ko‘rib chiqiladi. Tadqiqot ob’ekti “Kasb-hunar ta’limi psixologiyasi” fanini o‘qitish jarayoni, uning predmeti esa ushbu fanni interfaol o‘qitish metodikasi hisoblanadi. Tadqiqot jarayonida ilmiy-uslubiy adabiyotlarni nazariy tahlil qilish usuli, umumlashtirish, sintez qilish, taqqoslash, tasniflash usullaridan foydalanildi. Muallif o‘qitishning interfaol usullarining mohiyatini, ularning zamonaviy o‘qitish usullari tizimidagi o‘rnini atroflicha ko‘rib chiqadi. Har bir darsni interfaol o‘qitish usullari bilan o‘tkazish mumkinligiga alohida e’tibor qaratilib, uni tanlash o‘qituvchining ta’lim jarayoni samaradorligini oshirishga, o‘quvchilarning kasbiy kompetensiyalarini shakllantirishga intilishiga bog‘liq. Tadqiqotning ilmiy yangiligi ushbu o‘quv kursi doirasida o‘qitishning interfaol usullaridan foydalanishning o‘ziga xos xususiyatlarini aniqlashdadir. Interfaol ta’limning eng samarali usullari evristik suhbat, psixologik diagnostika usuli, loyihalar usuli, rolli o‘yin usuli, muammoli o‘qitish usuli ekanligi aniqlandi. Tadqiqot natijalaridan kasb-hunar ta’limi psixologiyasi va psixologik-pedagogik siklning boshqa fanlarini o’qitish jarayonini tashkil etishda foydalanish mumkin. Psixologik-pedagogik fanlarni o‘qitish va bo‘lajak o‘qituvchilarni tayyorlashda o‘qitishning interfaol usullaridan foydalanish ham muhim ahamiyatga ega, chunki o‘qituvchi ular yordamida o‘quvchilarga namuna ko‘rsatadi va ularni keyingi pedagogik faoliyatda ushbu usullarni qo‘llashga tayyorlaydi.

Kalit so'zlar: kasb-hunar ta’limi psixologiyasi, o‘qitish usullari, interfaol o‘qitish usullari, evristik suhbat, psixologik diagnostika usuli, loyiha usuli, rolli o‘yin usuli, muammoli o‘qitish usuli, metodologiya.

Jurnaldagi sahifalar: 264 - 272

Yuklab olish