31.03.2024
125
КОГНИТИВНО-АКСИОЛОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ НАУЧНОГО ЗНАНИЯ В КОНТЕКСТЕ ФИЛОСОФСКОГО ДИСКУРСА

Muallif: Иззетова, Э.М.

Annotatsiya: Ilmiy maqolada kognitiv faoliyatni tahlil qilishda ilmiy bilishning kognitiv-falsafiy kontseptsiyasi va qadriyat-gumanistik yo'nalish ko'rib chiqiladi. Ilmiy bilimlar makonida ob'ekt va bilish sub'ekti o'rtasidagi munosabatlarning o'ziga xos xususiyatlari aniqlanadi va odamlarning ijtimoiy-madaniy voqelikni rivojlantirishdagi faoliyatining ichki motivlari ochib beriladi. Ilmiy bilimlar rivojlanishining tartibga soluvchisi sifatida axloqiy va axloqiy qadriyatlarni tahlil qilish zarurati asoslanadi, bu esa e'tiborni bilimning nisbatan to'liq, shaxssiz tuzilmalarini o'rganishdan uning protsessual tomoniga o'tkazishning umumiy tendentsiyasi bilan bog'liq. Sevgi, ehtiros, his-tuyg'ular, e'tiqod, e'tiqod, "so'zsiz bilim" kabi kategoriya va tushunchalarning kognitiv jarayondagi o'rni ko'rsatilgan.

Kalit so'zlar: kognitiv fan, fan, ilmiy bilim, ob'ekt-sub'ekt, ilmiy bilimlarni insonparvarlashtirish, qadriyat-baho, aql, e'tiqod, iroda, e'tiqod, sevgi, axloqiy qadriyatlar

Jurnaldagi sahifalar: 354 - 369

Yuklab olish