25.10.2022
348
MATH ACHIEVEMENT ACCORDING TO THE CLASSROOM TEACHERS WORKING IN THE COUNTRYSIDE

Muallif: Ceylan, Mükremin; Orbay, Keziban

Annotatsiya: Ushbu tadqiqot qishloq boshlang'ich maktablari o'quvchilarining matematikadan ko'rsatkichlariga ta'sir qiluvchi omillarni o'rganishga qaratilgan. Tadqiqot sifatli tadqiqot dizaynlaridan biri bo'lgan fenomenologik dizaynda o'tkazildi. Ma'lumotlar 2020-2021 o'quv yilida Turkiyaning sharqiy qismidagi qishloq maktablarida ishlaydigan 35 ta o'qituvchi bilan tuzilgan suhbatlar orqali to'plangan. Olingan ma'lumotlar tavsifiy kontent tahlili usuli bilan tahlil qilindi. “Matematika kursi muvaffaqiyati” mavzusida olti xil toifa aniqlandi. Bu toifalar matematika oʻquv dasturi, oʻquv muhiti, oʻqituvchilar, ota-onalar, talabalar va masofaviy taʼlim boʻldi. Tadqiqotda qatnashgan sinf rahbarlarining fikr-mulohazalariga ko'ra, o'quv maqsadlari o'quvchilarning tayyorgarlik darajasidan oshib ketadi, va umuman olganda, ularni soddalashtirish kerak, materiallar sinflar va maktablarda zarur, olingan ta'lim mazmunini konkretlashtirishda o‘qituvchilarning ahamiyati katta bo‘lgan, ota-onalar o‘quvchilarga yetarlicha qiziqish bildirmagan, o‘quvchilarning darsga va o‘qituvchiga bo‘lgan mehrlari kurs muvaffaqiyatini oshirgan, o‘quvchilarning darslarda ishtiroki kam bo‘lgan. COVID-19 jarayoni davrida qishloq joylarda darsga ulanishi mumkin boʻlgan internet infratuzilmasi va cheklangan texnologik vositalar.

Kalit so'zlar: qishloq boshlang'ich maktabi, sinf rahbari, matematika ko'rsatkichi

Jurnaldagi sahifalar: 966 - 981

Yuklab olish