Muallif: Ramazonov, Jasurbek Safar ugli
Annotatsiya: Texnologiyaning til ta’limiga integratsiyalashuvi 1950-1960-yillarda lingafon laboratoriyalarining paydo bo‘lishi bilan boshlangan boy tarixga ega bo‘lib, bu ta’lim usullarida sezilarli yutuqlarga erishdi. Ushbu dastlabki texnologiyalar o'quvchilarga talaffuz va tinglash ko'nikmalarini lenta va yozuvlar yordamida mashq qilish imkonini berdi. Vaqt o‘tishi bilan til ta’limida texnologiyaning roli sezilarli darajada kengaydi, shaxsiy raqamli qurilmalar, multimedia telefonlari va MP3 pleerlar kabi zamonaviy vositalar o‘quv jarayonining ajralmas qismiga aylandi. Mobil ta'lim yoki m-learning elektron ta'limning dinamik sub-sohasi sifatida paydo bo'ldi, u portativ va moslashuvchan o'quv vositalariga qaratilganligi bilan ajralib turadi. Mobil ta'limning ta'riflari turlicha bo'ladi, lekin u odatda istalgan vaqtda va istalgan joyda o'rganishni osonlashtirish uchun ixcham qurilmalardan foydalanishga urg'u beradi. Tadqiqotlar shuni ta'kidlaydiki, mobil qurilmalar yordamida til o'rganish (MALL) ko'plab afzalliklarni beradi, jumladan, aloqani yaxshilash, shaxsiylashtirilgan o'rganish tajribasi va talabalar motivatsiyasini oshirish. MALL ning asosiy xususiyatlari – shaxsiylashtirish, ulanish va haqiqiylik – uning yanada moslashuvchan va jozibador o‘quv muhitini yaratish orqali til ta’limini o‘zgartirish imkoniyatlarini yanada ta’kidlaydi.
Kalit so'zlar: til taʼlimi, taʼlim usullari, mobil tillarni oʻrganish (MALL), mobil taʼlim.
Jurnaldagi sahifalar: 249 - 252