Muallif: Mustafayev, Ulash Utayevich
Annotatsiya: Maqolada insoniyat ongi va tafakkuri mevasi bo‘lgan o‘lchov birliklari keltiriladi. Bilimni aniqlash uchun ham o‘lchov birligi bormi degan keys-stadiy qo‘yiladi va shu savollarga javoblar talabalar bilimini baholash jadvali va mezoni orqali nazariy jihatdan tahlil qilinadi. Talabalar bilimini baholash jarayonidagi ob’ektiv va sub’ektiv xatolar atroflicha o‘rganilgan. Muammoni yechish uchun o‘quv jarayoni eng muhim indikatori bo‘lgan baholash va talaba mustaqil ishi o‘quv me’yoriy hujjatlarini dastlab huquqiy jihatdan tartibga keltirish lozimligi aytiladi. O‘quv adabiyotlari, professor-o‘qituvchi metodikasi va tizimli ishlash uchun o‘quv jarayoni menedjerlari ma’suliyati va tamoyiliga oid talablar bayon etilgan.
Kalit so'zlar: bilimni baholash o‘lchov birligi, baholash jadvali va mezoni, hemis reyting baholash tizimi, kredit-baholash tizimi, ”5”baholik baholash tizimi, o‘quv yuklama.