Muallif: Jobborova, Gulnoza Kadamovna
Annotatsiya: Ushbu maqolada shaxs kamolotining muhum ahamiyatlari va bu jarayonni tashkil etishda e’tibor qaratish kerak bo‘lgan holatlar haqida so‘z yuritilgan bo‘lib, ta’lim-tarbiya jarayonida o‘qituvchi zimmasidagi masuliyat, axloq-odob, fikr tarbiyasi orqali talabala yoshlarni ma’naviy axloqiy jihatdan tarbiya eta olish masalalar yoritib o‘tilgan. Maqolada ma’rifatparvar olimlar asaridagi g‘oyalar asosida fikrlari tahlil qilingan bo‘lib, olimninig axloqga bergan ta’rifi mazmuni tahlil qilinar ekan axloq ilmini mukammal bilgan inson bu dunyodagi vazifasi aslida nima ekanligi hamda yaratgan oldidagi vaziafisini anglab yetishi haqidagi g‘oya ilgari surilgan hamda axloqiy kategoriyalar sanab o‘tilganda yoshlar tarbiyasida muallimning zimmasidagi ma’suliyat ko‘rsatib o‘tilgan. xalq og‘zaki ijodi namunalariga, pandnomalar, diniy manbalar, sharq allomalari hayotiga bag‘ishlangan ilmiy-ommabop, avtobiografik asarlar, matbuot, ommaviy axborot materiallariga murojaat qiladi va axloq esa aqliy, huquqiy, diniy, iqtisodiy va siyosiy bilimlar zamirida shakllanadi. Ushbu maqolada mana shu tarbiya uchala tarbiya yo‘nalishlarining har biriga alohida to‘xtalib o‘tilgan bo‘lib, shaxsning komil inson bo‘lib shakllanishida har bir yo‘nalishning muhim ahamiyati aniq ko‘rsatib o‘tilgan.
Kalit so'zlar: Ta’lim-tarbiya, odob-axloq, komil inson, xulq, axloq tarbiyasi, shaxs kamoloti, madaniyat, tafakkur, mustaqil fikrlash.
Jurnaldagi sahifalar: 97 - 105