Muallif: Asrorov, Ilgor
Annotatsiya: Ushbu maqola, O‘zbekiston ta’lim tizimida, standartlashtirilgan til testlarining kuchi va ta’sirini o‘rganadi. Xususan, CEFR (Common European Framework of Reference) bilan moslashtirilgan testlarning ta'lim natijalarini va ijtimoiy harakatlanishni shakllantiruvchi “gatekeeping” mexanizmlari sifatida qanday rol o‘ynashini tahlil qiladi. Fukolt (1979) va Shohamy (2001) kabi olimlarning ishlari asosida maqola, testlarning nazorat va kuzatuv vositalari sifatida ishlatilishining axloqiy muammolarini yoritadi. Ushbu testlarning o‘qitish, o‘rganish va shaxslar hayotiga salbiy ta’sirini muhokama qilib, ta’limda tenglik va adolatni ustun qo‘yadigan demokratiyaga asoslangan test amaliyotlariga chaqiradi.
Kalit so'zlar: standartlashtirilgan testlar, ta’lim, testlarnin kuchi, CEFR, gatekeeping, washback, axloq (ethics), O‘zbekiston
Jurnaldagi sahifalar: 18 - 24