Muallif: Pulatov Maruf Murodulla ugli; Sadullaev Bekhzod Alisher ugli; Mustafaeva Kamola Nuriddin kizi, Soliyev Tokhirbek Sahobiddin-ugli
Annotatsiya: Lokomotiv xo‘jaligi temir yo‘l transporti infratuzilmasining muhim elementlaridan biri bo‘lib, shuningdek, temir yo‘l xizmatlari bozorining asosiy sub’ektlaridan biri bo‘lib, o‘zining tartibga solish mexanizmiga ega bo‘lib, uning tarkibiy qismlari tortma uchun talab va taklif hisoblanadi. Xizmatlar. Ushbu maqolada tadqiqot mavzusi bo‘yicha amalga oshirilgan ishlar haqida keng ma’lumot berilgan hamda “O‘zbekiston temir yo‘llari” aksiyadorlik jamiyati tizimida lokomotiv xo‘jaligini modernizatsiya qilishning ustuvor yo‘nalishlarini belgilash bo‘yicha nazariy va amaliy tavsiyalar ishlab chiqish zaruriyati belgilangan. rivojlangan mamlakatlar. Lokomotiv parkining asosiy ko'rsatkichlari ishi tahlil qilingan. Operatsion ishlarning ayrim ko'rsatkichlari bajarilmasligining asosiy sabablari aniqlandi. Lokomotivlarning dislokatsiyasini (OCLD) operativ boshqarish tizimlarini ishlab chiqish maqsadi va joriy etish bosqichlari shakllantirildi. Iqtisodiy samaradorlikni aniqlash va ma'lumotlar markazi faoliyatini baholash maqsadida CHRW - Toshkent xududida lokomotivlar ishini simulyatsiya modellashtirish amalga oshirildi. Simulyatsiya modeli misolida lokomotivlarning dislokatsiyasini operativ boshqarish yuk tashuvchi lokomotivlarning foydali ishini oshirish imkonini berishi isbotlangan. RRJ-Toshkent xududida yuk lokomotivlarining foydali ishlashi haqiqiy qiymatdan 3,83 soatga oshib, iqtisodiy samarasi yiliga 2 161 167 920 soʻmni tashkil etishi isbotlangan.
Kalit so'zlar: lokomotivlarning dislokatsiyasi, lokomotivning foydali ishlashi, teplovozlarning bo'sh turishi, dizel yoqilg'isining unumsiz sarflanishini operativ nazorat qilish, “O'zbekiston temir yo'llari” AJ.