Muallif: Rustamova, Davlatkhon Toyirjon kizi; Mamajonova, Feruza Mamirjon kizi
Annotatsiya: Ushbu maqolada sinonimiya tushunchasi va uning mazmunini o’rganish, boshlang’ich sinf o’quvchilari duch kelishi mumkin bo’lgan nutqiy vaziyatlarda sinonim so’zlardan o’rinli foydalanish ko’nikmalari, uning rivojlanib borishi ta’kidlanadi. Sinonim so’zlarni boshlang’ich ta’lim jarayonida kichik yoshdagi o’quvchilarga bosqichma-bosqich o’rgatish usullari, sinonim so’zni o’quvchilar nutqida faollashtirishda darsliklardan foydalanish hamda ona tilidagi sinonimiya hodisasini o’zlashtirish darajasini oshirib borishi haqida so’z yuritiladi. Boshlang’ich sinf o’quvchilariga sinonimiya tushunchasi haqidagi ma’lumotlarni berishning miqdori tushunchaning o’ziga xos xususiyatiga, uning lisoniy tabiatiga, ma’lum bir funktsional uslubda qo’llanish darajasiga, shuningdek, o’quvchilarning yosh xususiyatlariga bog’liq. O’quvchilar nutqida leksik sinonimllarni faollashtirish bo’yicha ularga zaruriy ma’lumotlarni yetkazishda boshlang’ich sinflar uchun ona tili darliklariga sinonimiyaga oid nazariy ma’lumotlarni batafsilroq kiritish samaraliroq bo’ladi. Kichik yoshdagi o’quvchilarga induktiv usulda yangi tushunchalarni o’rgatish ularni faol bilish jarayonida sodir bo’lishi bilan samaralidir.
Kalit so'zlar: nutq, boshlang’ich sinf, sinonim so’zlar, so’z boyligi, leksik so’zlar, tafakkur, metod, lisoniy, lug’at, etimologiya, darslik, faollashtirish, induktiv, stilistik sinonimlar.
Jurnaldagi sahifalar: 750 - 756