04.02.2023
374
TALABA YOSHLARDA MA’NAVIY AXLOQIY HISLARNI RIVOJLANTIRISHDA ABDULLA AVLONIY ASARLARINING AHAMIYATI VA ROLI

Muallif: Karimova, Madina Xolmuratovna

Annotatsiya: Ushbu maqolada shaxs kamolotining muhum ahamaiyatlari va bu jarayonni tashkil etishda e’tibor qaratish kerak bo‘lgan holatlar haqida so‘z yuritilgan bo‘lib, ta’lim-tarbiya jarayonida o‘qituvchi zimmasidagi masuliyat, axloq-odob, fikr tarbiyasi orqali talabala yoshlarni ma’naviy axloqiy jihatdan tarbiya eta olish masalalar yoritib o‘tilgan. Maqolada ma’rifatparvar olim Abdulla Avloniyning “Turkiy guliston yoxud axloq” asaridagi g‘oyalar asosida fikrlari tahlil qilingan bo‘lib, olimninig axloqga bergan ta’rifi mazmuni tahlil qilinar ekan axloq ilmini mukammal bilgan inson bu dunyodagi vazifasi aslida nima ekanligi hamda yaratgan oldidagi vaziafisini anglab yetishi haqidagi g‘oya ilgari surilgan hamda axloqiy kategoriyalar sanab o‘tilganda yoshlar tarbiyasida muallimning zimmasidagi ma’suliyat ko‘rsatib o‘tilgan. Ma’rifatparvar olim Abdulla Avloniy inson tarbiyasini bir-biri bilan uzviy bog‘liq bo‘lgan uch yo‘nalishga bo‘ladi: bulardan birinchisi badan tarbiyasi, ikkinchisi esa fikr tarbiyasi va uchinchisi axloq tarbiyasidir. Ushbu maqolada mana shu tarbiya uchala tarbiya yo‘nalishlarining har biriga alohida to‘xtalib o‘tilgan bo‘lib, shaxsning komil inson bo‘lib shakllanishida har bir yo‘nalishning muhim ahamiyati aniq ko‘rsatib o‘tilgan.

Kalit so'zlar: Ta’lim-tarbiya, odob-axloq, komil inson, xulq, badan tarbiyasi, fikr tarbiyasi, axloq tarbiyasi, shaxs kamoloti.

Jurnaldagi sahifalar: 130 - 135

Yuklab olish