23.06.2025
61
THE EFFECTIVENESS OF EXPERIMENTAL APPLICATION OF HEURISTIC METHODS AIMED AT ENHANCING STUDENTS’ WRITING SKILLS (ON THE EXAMPLE OF SECONDARY SCHOOL PUPILS)

Muallif: Malikova, Lobar Saidamin qizi

Annotatsiya: Ushbu tadqiqot o'rta ta'lim doirasida o'quvchilarning yozma nutq malakasini oshirishda evristik ta'lim strategiyalarining pedagogik samaradorligini o'rganadi. Kognitiv-konstruktivistik paradigmaga asoslangan tadqiqot muammoni hal qilish, kashfiyotga asoslangan o'rganish va metakognitiv ishtirok etish bilan tavsiflangan evristik usullarning yozish malakasini rivojlantirishga ko'p o'lchovli ta'sirini o'rganadi. Eksperimental aralashuv Toshkent shahrining Shayxontohur tumanida joylashgan Rivojlanish yetakchilari maktabining yuqori sinf o‘quvchilari o‘rtasida o‘tkazildi va aralashuvdan oldingi va keyingi baholash bosqichlarini o‘z ichiga olgan kvazi-eksperimental loyiha asosida o‘tkazildi. Evristik usullarning sintaktik murakkablik, leksik boylik, uyg'unlik va o'quvchilar yozuvida janrga xos konventsiyalarga qanchalik yordam berishini o'rganish uchun tuzilmaviy yozish vazifalari, rubrikalar asosidagi baholash va o'quvchilarning fikr-mulohazalarini o'z ichiga olgan miqdoriy va sifatli ma'lumotlarni to'plash usullari qo'llanildi. Tadqiqot natijalari shuni ko'rsatdiki, o'quvchilarning tuzilgan, kontekstga mos yozma matnlarni yaratish qobiliyati statistik jihatdan sezilarli darajada yaxshilanadi, bu esa evristik yondashuvni yozishni o'rgatish uchun qulay model sifatida tasdiqlaydi. Ushbu tadqiqot til ta'limida o'quvchilarga yo'naltirilgan, kognitiv jihatdan jalb qilingan metodologiyalarni qo'llab-quvvatlovchi empirik stipendiyalarning ko'payishiga hissa qo'shadi.

Kalit so'zlar: Rivojlanish etakchilari maktabi, evristik usullar, kognitiv-konstruktivistik paradigma, o'quvchilarning fikr-mulohazalari

Jurnaldagi sahifalar: 13 - 20

Yuklab olish