20.07.2022
352
ZAMONAVIY TA’LIMDA ILMIY PEDAGOGIK MUHITNING TALABALAR DUNYOQARASHIGA TA’SIRI: MUAMMO VA YECHIMLAR

Muallif: Usmanova, Shoxsanam Shavkatovna

Annotatsiya: Maqolada zamonaviy ta'limda ilmiy pedagogik muhitning talabalar dunyoqarashiga ta'sirining asosiy jihatlari ochib berilgan, shuningdek inson dunyoqarashi ilmiy bilimlarning, voqelikni bilishning umumiy metodlari tizimining izchil rivojlanishi natijasida rivojlanib borishini asoslab beradi. Dunyoqarash qoidalari insonning hayotiy mavqeini belgilab berishi, talabada ilmiy dunyoqarashning shakllanishi o'qituvchi va talabaning ta'siri bilan emas, balki jamiyat va talabaning o'zaro ta'sirida erishilishi ko'rsatilgan, chunki shaxsning g’oya va e’tiqodining shakllanishiga uning muhiti, ya’ni jamiyat ta’sir qiladi. Dunyoqarash insonning dunyoni, uning shakllanish tendentsiyalarini, shaxsning imkoniyatlarini va uning faoliyati mazmunini bilishiga yordam beradi. Bu insonning asosiy insoniy, milliy, ijtimoiy yo'naltirilgan qadriyatlarni tushunishini sezilarli darajada osonlashtiradi. Ushbu vazifa bilan bog'liq holda, ta'limning mafkuraviy funktsiyasi katta ahamiyatga ega, chunki dunyoqarash - bu dunyoga bo'lgan qarashlarning umumlashtirilgan tizimi bo'lib, muayyan harakatlar bilan bog'liq emas, balki dunyoqarashni shakllantirishning umumiy yo'nalishlarini tushunish uchun asos bo'lishga mo'ljallangan. butun dunyo. Ilg'or jamoa va madaniyat inqirozining tizimli belgilarining namoyon bo'lishi, shaxs rivojlanishiga yangi ijtimoiy talablarning paydo bo'lishi talabalarda ilmiy dunyoqarashni shakllantirish muammosiga bag'ishlangan maxsus tadqiqotlarni o'tkazish uchun sababdir.

Kalit so'zlar: zamonaviy ta'lim, dunyoqarash, pedagogika, psixologiya, muhit, talabalar, tizim.

Jurnaldagi sahifalar: 372 - 379

Yuklab olish