Muallif: Sayin, Volkan; Orbay, Keziban
Annotatsiya: Sinf o'qituvchilarining kompetentsiyalarini qo'yadigan muammolarni o'rganish juda muhim, chunki o'qituvchilar darslarda qo'llaydigan masalalarning sifati matematikani o'qitish sifatiga ta'sir qiladi. Shu sababli, tadqiqot o'lchovlarni o'rganish sohasida sinf o'qituvchilari tomonidan qo'yilgan bepul muammolarni matematik jarayon ko'nikmalari nuqtai nazaridan tekshirishga qaratilgan. Sifatli tadqiqot loyihasi 4-sinf darajasida dars beradigan 15-32 yillik ish stajiga ega yetti nafar ko'ngilli sinf o'qituvchilari bilan qo'llanildi. O'lchovni o'rganish sohasiga tegishli to'rtta muammoli vaziyatdan iborat test bilan olingan ma'lumotlarning tahlili tavsifiy tahlil orqali amalga oshirildi. Matematik muloqot ko‘nikmalariga kelsak, sinf o‘qituvchilari o‘zlari qo‘ygan masalalarda matematik tushunchalar, belgilar va iboralarni qo‘llashda xatoliklarga yo‘l qo‘yganliklari va odatda og‘zaki tasvirlashdan tashqari turli ko‘rinishlardan foydalanmasliklari kuzatildi. Matematik assotsiatsiya nuqtai nazaridan qo'yilgan masalalarda tushunchalar o'rtasida bog'lanishlar amalga oshirilganda, tushunchalarning turli ko'rinishlari o'rtasidagi bog'lanishlar asosan kiritilmagan. Matematik mulohaza yuritish bo‘yicha qo‘yilgan masalalarning aksariyati analogiyaga asoslangan fikr yuritishni talab qilishi ma’lum bo‘ldi.
Kalit so'zlar: sinf o'qituvchilari, muammo qo'yish, matematik aloqa, matematik assotsiatsiya, matematik fikrlash, o'lchov.
Jurnaldagi sahifalar: 278 - 299