Muallif: Daminova, Nilufar Rakhmatullaevna
Annotatsiya: Rivojlanayotgan jamiyatda mamlakatimiz ilm-fan va texnika taraqqiyoti bilan hamnafas bo‘lishga yordam beradigan o‘rganish ko‘nikmalarini talab qiladi. Jamiyatdagi ta'lim tizimlari va shuning uchun ta'lim boshqa ijtimoiy institutlardan, global qishloqda keng ma'lum bo'lgan milliy va xalqaro o'zaro ta'sirlardan ajralib turolmaydi. Yigirma birinchi asrda ta'lim - barcha o'zgarishlar va rivojlanishlar paydo bo'ladigan markaz. Ta'limda axborot texnologiyalari madaniyatga muhtoj. Ushbu madaniyatni apparat resurslaridan foydalanish bilan birga o'rganish kerak. Tizimni axborot texnologiyalaridan foydalanishga o'rgatish kerak; aks holda, texnologiya va sarmoyani sotib olish va uzatish resurslarni isrof qilishdan boshqa narsa emas. Ushbu texnologiyalar hech qanday ma'noda xolis bo'lmasa-da, ular mavjud ijtimoiy tuzilmalarda ma'lumot almashish vositasi sifatida ishlatilishi kerak. Ammo o'zgarish va o'zgarish jarayoni inson ijtimoiy institutlarining tabiatida bo'lganligi sababli, ta'lim tizimi ham ba'zi o'zgarishlarga moyil. Ammo asosiy muammo shundaki, rivojlanayotgan mamlakatlarning ta’lim tizimi nafaqat rivojlangan mamlakatlarga ergashibgina qolmay, balki taraqqiyot yo‘lida o‘z ehtiyojlaridan kelib chiqib o‘sishi va rivojlanishi uchun qanday strategiyalarni qabul qilish kerak. Ushbu maqolada, rivojlanmagan mamlakatlar va Eronda axborot texnologiyalarining o'rni va ta'limdagi o'rni haqida ma'lumot berilgandan so'ng, axborot jamiyati maydoniga qanday kirish va axborot texnologiyalaridan qanday foydalanish haqida bahs yuritiladi.
Kalit so'zlar: axborot texnologiyalari, ta'lim, afzallik, kamchilik, o'quv jarayoni, sinf, aldash, bilim, muammo, zamonaviy dunyo
Jurnaldagi sahifalar: 1061 - 1066